Het verhaal van Fero Group
Eindelijk vlotte communicatie dankzij Voice over IP
Interne communicatie moest beter
Zijn er wegenwerken of is er een omleiding voor een evenement? Dan is de kans groot dat de signalisatie de naam Fero draagt. Fero Group is namelijk marktleider in wegsignalisatie en -markeringen en heeft meerdere kantoren in Vlaanderen en Wallonië. Naast het verkeer in goede banen leiden en het plaatsen van markeringen, verzorgen ze ook openbare bebloeming en voeren ze verkeerstellingen uit.
Maar hoewel Fero Group op werven geen probleem heeft met het organiseren van de doorstroming, verliep de communicatie intern niet altijd even goed. En dat mag je letterlijk nemen.
“Vroeger werkten we met een andere provider,” vertelt Steven. “We moesten daar echter verschillende servers voor opzetten en ook was het verschrikkelijk omslachtig voor collega’s om efficiënt te communiceren tussen vestigingen. We gingen op zoek naar een oplossingen en kwamen zo in contact met Rudy & Christophe Van Avermaet van Allescloud. Zij vertelde ons over Voice over IP.”

Wat is Voice over IP?
Voice over IP, afgekort VoIP, werkt niet met de klassieke telefoonlijnen, maar wel met een internetverbinding. Je belt hiermee via je desktop, tablet of smartphone, of je nu thuis, op kantoor, of onderweg werkt.
“Sinds de overschakeling naar VoIP gaat onze interne communicatie zoveel beter. Je kan de software op meerdere toestellen installeren, dus het maakt niet uit of iemand achter zijn laptop zit of met zijn gsm opneemt. Ook het in groep beheren van een telefoonnummer achter een bepaalde dienst werd enthousiast onthaald bij de medewerkers; als een collega verlof had of ziek was konden we nog steeds in zijn/haar plek de telefoons opnemen.”
In 2022 is Fero Group overgeschakeld naar UCaas. UCaas staat voor Unified Communications as a Service. Het staat ook wel bekend als cloud telefonie en biedt communicatie-oplossingen zonder dat het onderliggende platform geïnstalleerd en beheerd hoeft te worden.
“Niet enkel onze interne communicatie is nu veel beter, ook onze klanten zijn tevreden. Ongeacht wie ze nodig hebben, klanten moeten maar naar één centraal nummer bellen. Het onthaal verbindt hen dan door naar de juiste persoon. Ook het terugbellen verloopt altijd vanuit dat centrale nummer; zo hebben onze medewerkers ook meer privacy.”
Uitstekende klantenservice en probleemoplossend denken
“De samenwerking met AllesCloud verliep daarbij heel goed,” gaat Steven verder. “Als er een probleem is, wat al heel zelden is, dan is hij direct bereikbaar. Zo worden problemen bijna altijd binnen 5 minuten opgelost. Zulke klantenservice vind je tegenwoordig bijna nergens meer. Nog belangrijker is dat AllesCloud echt meedenkt. Willen we iets nieuws of iets verbeteren, dan denkt hij proactief mee over hoe we dat best kunnen doen. Zo was het nodig om voor Signco, een zusterbedrijf van Fero Group, een keuzemenu in te stellen waar mensen de gewenste taal en afdeling konden kiezen wanneer ze bellen. AllesCloud heeft dit direct in orde gemaakt voor ons.”
Heeft jouw kantoor nood aan moderne cloud telefonie, CRM, ERP- of boekhoudsoftware? Vraag een demo of vrijblijvende offerte aan
100% vrijblijvend. Uw gegevens worden veilig bewaard.