Het verhaal van 24/7 Drive
Altijd bereikbaar en toch de ultieme privacy
Altijd bereikbaar en toch ultieme privacy, dat is Voice over IP.
Altijd bereikbaar zijn heeft zo z’n voor- en nadelen. De grens tussen werk en privé vervaagt en soms is er gewoonweg geen sprake meer van privacy. Maar wat als het ook anders kan?
Wij spraken met Sven Isenbaert van 24/7 drive over hun ervaring met Voice over IP.

Altijd onderweg, altijd bereikbaar
24/7 drive zoekt voor elke klant de juiste chauffeur. Ze zijn daarmee marktleider op het gebied van werven, selecteren, opleiden en uitzenden van vrachtwagenchauffeurs. “Het bedrijf is al lang actief in Nederland en sinds 2017 hebben we ook diverse kantoren in België”, vertelt Sven Isenbaert. Sven is directeur van de Belgische organisatie van 24/7 drive. “Daarnaast hebben we ook kantoren in Polen, Roemenië, Bulgarije, Litouwen en Duitsland. We mikken dus echt wel op de Europese markt.”
“Voor ons hangt alles vast aan telefonie. Bereikbaarheid is een must, zowel voor onze klanten als voor onze werknemers en uitzendkrachten. We hebben verschillende locaties in België, maar ook in andere Europese landen. We wilden af van het bellen met gewone gsm-nummers en overschakelen naar bellen met een tool, vandaar de keuze voor Voice over IP.”

Wat is Voice over IP?
Voice over IP, afgekort VoIP, werkt niet met de klassieke telefoonlijnen, maar wel met een internetverbinding. Je belt hiermee via je desktop, tablet of smartphone, of je nu thuis, op kantoor, of onderweg werkt.
“Allescloud is sinds 2017 onze partner inzake telecommunicatie. We werken al een tijdje met VoIP en sinds vorig jaar hebben we het systeem geüpgrade naar UCaas.”
UCaas staat voor Unified Communications as a Service. Een cloudservice die zich toespitst op meerdere communicatie functies, waaronder zakelijke telefonie, instant messaging en online meetings.
De schoonheid van het systeem zit in zijn eenvoud.
“Voor ons is het heel belangrijk dat alles binnenkomt en buitengaat via eenzelfde bedrijfsnummer. De klant belt naar een vast nummer en de telefoon rinkelt vervolgens op elk kantoor. Wanneer je dan een specifieke collega nodig hebt, word je doorverbonden. Belt er iemand die al bekend is in het systeem? Dan ziet 24/7 drive direct zijn gegevens in het ATS systeem Otys.”
Een tweede voordeel doet zich voor bij het uitbellen. Al onze medewerkers kunnen via een app op hun telefoon bellen naar klanten. Die klanten zien dan niet het persoonlijke gsm-nummer van onze medewerkers, maar het bedrijfsnummer. Dit is niet enkel zo in België, maar ook in het buitenland. Ik kan dus klanten opbellen vanuit Nederland en toch zullen ze ons Belgisch bedrijfsnummer op hun telefoon zien verschijnen.
Denken in oplossingen
Heeft jouw kantoor nood aan moderne cloud telefonie, CRM, ERP- of boekhoudsoftware? Vraag een demo of vrijblijvende offerte aan
100% vrijblijvend. Uw gegevens worden veilig bewaard.